Endre Kukorelly, Dnevi poezije in vina 1996

Leta 1996 sem za zbornik prevedla tri besedila Endreja Kukorellyja. Objavljeno v: V: ŠTEGER, Aleš (ur.). Dnevi poezije & vina : [zbornik]. V Ljubljani: ŠOU, 1996, str. 110-116.
 
 

DANES JE PRIŠLA DOPISNI

 

Danes je prišla dopisni

ca. Drejči nisem pusti

la pri tebi uha

nov? To je bilo na

njej. Danes je prišla dopis

nica. Drejši nisem pus

tila pri tebi u

hanov? To je bilo

na njej. Danes je prišla do

pisnica. Drejči nisem

pustila pri tebi

uhanov? To je

bilo na njej. Danes je prišla

dopisnica. Drejči ni

sem pustila pri te

bi uhanov? To

je bilo na njej. Danes je pri

šla dopisnica. Drejči

nisem pustila pri

tebi uhanov?

To je bilo na njej. Danes je

prišla dopisnica. Drej

či nisem pustila

pri tebi uha

nov? To je bilo na njej.

 

 

 

SPREHAJAJO SE, USEDEJO SE V PARKU

Sprehajajo se, usedejo se v parku, pridejo ven, Sonce, obraze

Obrnejo proti Soncu, usedejo se, uležejo se

Na travo, hodijo med grmovjem

Tiho se pogovarjajo, počasi, tako drug poleg drugega

In včasih se tudi smejejo, nekdo se rezko zasmeje

Ali posedajo na neki klopi, gledajo vodo

Tisti majhen veter na vodi, kako valovi

Ustavijo se pod drevesi, nekakšen ptičji glas

In kakšne močne vonjave, da je Tam ali ni, in

Kako naj bo, da je smrdljivo in umazano in gnilo

In da je navsezadnje vseeno, ker se igrate

Potem preglejujejo popke, pretipljejo drevesna

Debla, in o teh se pogovarjajo ali molčijo

O drevesih, o grmovju, da kaj je to za vrsto trave

In o vodi, o Soncu in o vetru, o teh.

 

 

 

PISMO UREDNIKU ANTOLOGIJE Z NASLOVM PEMS FOR BOSNIA

(tistih nekaj duš)

(tistih nekaj daš pa, vsaj tista ena, ki zaradi nečesa prebere

pesmi)

(tisti je tako ali tako treba vedeti, da)

(prav o tistih, pisati prav o tisti stvari) (da) (ni mogoče)

(ni mogoče, ne znam, kajti) (zaman, ne)

(tega se ne bomo nikoli rešili, da mi)

(mi, da, ubijemo druge drugega, eden drugega le ubije)

(pobije)

(zaman, tega se ne bom rešil nikoli, ker s tem niti nisem)

(nisem s tem, če ne mislim na to)

(če gledam, je to film, tisto je le nek film, nisem tam, tisto

nisem jaz)

(kot neko dete, vsak tako gleda, če ustrelijo) (ni resnično) (le

gledam v tistega otroka, toda ne zamislimo se, nekaj bereš, vse

take stvari se zgodijo, lahko se ve, da toda ali mogoče tudi

občutiti)

(prizadevanje) (jaz si prizadevam)

(jaz)

(prizadevam si misliti na tisto, da  mi, da torej ubijemo drug

drugega, kurc ve, zakaj, zdaj sem to napisal, trudim se biti

pozoren, gotovo prisluhnem, pa vendarle, niti najmanj ne prisluhnem)

(da, toda čemu potem prisluhneš, oče, možno je tudi to)

(mislim, da se poserjem na to)

(na primer, da naj pote pač crknejo, to mi pride na pamet, in

možno je, da se poserjem naa njih, resnično, serjem se na vas,

zdaj sem si to zamislil, da ne bom mislil na  nič, ker to ni niti

možno, in si ne morem niti predstavljati, kako nekdo drug opravi

sam s seboj, ko krene za vonjem juhe po dolgi, dolgi veži proti

kuhinji)

(26. april 1993)

 

Prevedla: Gabriela Zver

 

 

Komentarji